Corona-KrisePatientenvertretung klagt über große Verspätungen beim Contact Tracing

Corona-Krise / Patientenvertretung klagt über große Verspätungen beim Contact Tracing
Die Telefone laufen beim Contact Tracing jeden Tag heiß Foto: Editpress/Fabrizio Pizzolante

Jetzt weiterlesen! !

Für 0,59 € können Sie diesen Artikel erwerben.

Sie sind bereits Kunde?

Die Patientenvertretung kritisiert die Arbeit des Contact-Tracing-Teams. Es sei zu starken Verspätungen bei der Nachverfolgung von Kontakten gekommen und das neue Online-Formular funktioniere nicht so wie angedacht. 

Drei Wochen warten und immer noch kein Anruf vom Contact-Tracing-Team: So geht es laut Patientenvertretung mehreren Personen, die im direkten Kontakt mit einer positiv getesteten Person gewesen sind. Die Betroffenen hätten das Formular auf der Seite der „Santé“ ausgefüllt, das dem Tracing-Team die Arbeit erleichtern soll. Trotzdem seien sie weder von diesen kontaktiert worden, noch sei ihnen mitgeteilt worden, ob und wann sie sich testen lassen können. Das teilte die Patientenvertretung am Freitagmittag in einem Presseschreiben mit. 

Außerdem gebe es Probleme mit dem aktuellen Online-Formular, das Personen, die mit Infizierten in Kontakt gewesen sind, ausfüllen sollen. Erst habe es eine PDF-Version gegeben, was für viele Menschen ein Hindernis dargestellt habe. Nun gebe es eine „viel einfachere“ Möglichkeit, das entsprechende Dokument online auszufüllen – zumindest wenn man den Namen der infizierten Person kennt. Laut Patientenvertretung sei es nicht möglich, das Formular abzuschicken, wenn nicht alle Felder ausgefüllt sind, da es sich hierbei um sogenannte Pflichtfelder handelt. Allerdings bekommen Personen im Schulwesen und in Firmen aus Datenschutzgründen nur die Dossier-Nummer des Infizierten, mit dem sie in Kontakt waren, mitgeteilt. 

Durch diese Probleme herrsche bei vielen Leuten Unsicherheit darüber, wie sie sich verhalten sollen, schreibt die Patientenvertretung. Den Betroffenen sei auch bei der Helpline nicht weitergeholfen worden. Diese könnten aus Datenschutzgründen keine Informationen herausgeben, auch nicht zum eigenen Dossier. Die Patientenvertretung fordere deswegen, dass das Online-Formular angepasst werden soll. Außerdem sollen die Durchschnittszeiten für einen Kontakt durch das Contact-Tracing-Team und die Zahl der potenziellen Kontakte regelmäßig veröffentlicht werden. Die Vertretung will zusätzlich wissen, wie mit den Personen verfahren wird, deren Dossier nun mehr als drei Wochen Verspätung habe. 

GMD
14. November 2020 - 9.57

Fir wat hutt dir dann net d'Helpline ugeruff déi op ärer Invitatioun fir den Test steet?

Bernardy Emile
13. November 2020 - 17.26

Ech hunn de Breif mat mengem Kontaktcode de läschten Freideg krit. Dëss Woch e Méindeg hunn ech den Helpdesk vun Covid-19 ugeruff, well ëtt Problémer gouf mat hierer Internetsite " Umeldung ". 1/2 gewart, ëtt huet eng Dam main Uruff ëtgéint geholl, Ech hunn hier eklät, daß ech Härzrythmusstéierungen hätt an ounie main Sauerstoffgerät, néierens kéint goën. Ech hunn Sie gefroot, op ech Freides, den 13.11.2020 e RDV mat mengem RDV bei mengem Zänndokter kéint kombinéieren, well deen Seng Praxis wir 500 Meter vum Testzenter zu Schieren eweg. Hier Äntwert: Schieren ass naischt méi frai bis 23.11.2020. Dënschdeg beim Longendokter, deem d'Sitouatioun erklärt, hien huet mir eng " ordonnance médicale " mat mengem Handicap ausgeföllt. Wéi ech Doheem ukomm sinn, hunn ech dann nach engkéier dem Helpdesk vum Testzenter ugeruff, well dat mam Internet nach ëmmer nëtt geklappt huet. Déikéier huet eng männlech Persoun main Uruff entgéint geholl, ech hunn dann main Problém nach engkéier erklärt, an daß ech elo zousätzlech zum Bréif vun Ministère, och nach eng Ordonnance médicale hätt, Härzrythumsstéierungen an akuten Sauerstoffmangel an daß ech ounie main Sauerstoffgerät d'Haus nëtt kéint verloossen. Alt erëmm d'Propose gemach fir déi zwee RDVën Zänndokter a Covid-19 Test zekombinéieren, well béides zu Schieren 500 Meter vun ënén lait. Äntwert, ech kann iech keen RDV ginn de Site vu Schieren gëtt eréicht en Donneschdeg fraigeschallt. Ech hunn dunn fir e Mëttegiessen, wat ech géif bezuehlen, e Frënd aus mengem Bekanntekrees gefrot, op hien mat mir kéint op Jonglënster an den Test fuhren, ech hat jo eng Ordonnance médical, an zu Lënster brauch een keen RDV, wann een esou eng Oronnance huet. Zu Lënster ukomm an Zait vun zwou Minuten war den Test gemach, Sie sinn mir esouguur entgéint komm an ech hunn den Test am Auto gemaach krit. Heem gefuhr, virwelzech, wéi ech war, nach engkéier iewert den Internet probéiert, daat selwescht Problém wéi déi Deeg virdrun. Ech erëm den Helpdesk vum Covid 19 op der Nummer 8002 19 19 ugeruff, eng generwten weiblech Persoun huet main Uruff entgéint geholl, eng Äntwert, arogant an iewerhieflech, zu Schieren sinn keng Terminer méi frai bis den 18.11.2020 ( drai Uriff, drai verschidden Äntwerten ) an iewigens wären Sie nëtt zoustänneg fir d'RDVën, dat wären déi vun myguichet.lu, ech soll gefällgst do uruffen, DéI hätten de Site fir d'RDVën nach n¨rtt fraigeschalt. Sou an dann elo de Combel vun der Fräschheet, de Moiën, Freideg den 13.12.2020 07:15 ( Test négative )huet meng Fraa mech op main RDV bei den Zänndokter 08:15 gefouert, vun eis Doheem aus muße mir dann lanscht den Testzenter 08:00 Auer zu Schieren fuhren, an der Wardeschleef zwee ( 2 ) Autoën. Nom RDV beim Zänndokter 08:45 erëm lanscht de Testzenter den ass 500 Meter vu mengem Zänndokter eweg, an der Wardeschleef keen ( 0 ) Auto, daat nennen ech flexibel wéi 500 Meter Eisebunnsschinnen. D'Leit soolen emol kucken, wéinie déi läsch Aktualiséiereungen vu verschidden Ministèren gemach gi sinn. Bernardy Emile Beschdref Coronatest NEGATIVE ( SMS ) um 13.11.2020 07:15