Der Traum vom staufreien Sein

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Wenn die „Administration des ponts et chaussées“ am Montag ihr 175-jähriges Jubiläum feiert, steht vor allem die Vergangenheit im Mittelpunkt. Stolz wird man während der akademischen Sitzung wohl die großen Errungenschaften in den Mittelpunkt stellen, die die Behörde aufzuweisen hat.

Von den ersten Schritten, das 1843 noch in den Kinderschuhen steckende Großherzogtum mit einem umfassenden Netz von Wegen und Straßen zu durchziehen, wird die Rede sein. Von ebenso eindrucksvollen wie wichtigen Bauten wie etwa der Adolphe-Brücke in der Hauptstadt oder auch der Staumauer bei Esch-Sauer. Vom Ende der 1960er-Jahre eingeleiteten Bau der Autobahnen, dem Errichten von Tunnels, Verteilerkreisen, und, und, und … Es wird viele Lobesreden geben, doch die Tatsache, dass das halbe Land nahezu täglich in unsäglichen Staus versinkt, dürfte an diesem Feiertag wohl kaum ein Thema sein.

Dabei ist es genau das, was Tausende von Automobilisten Tag für Tag nervt. Etwas, was für eigentlich vermeidbare zeitliche und finanzielle Einbußen und zusätzliche Umweltbelastung sorgt. Wie schön wäre es doch, wenn die Verwaltung bis zu ihrem 200. Jahrestag auch diese Problematik in den Griff bekäme. Ganz allein wird sie das natürlich nicht schaffen, aber ohne sie wird es überhaupt nicht möglich sein. Vorerst darf man von einem staufreien Luxemburg jedenfalls nur träumen.

roger wohlfart
3. Juli 2018 - 13.26

Dat ass d'Léisung, Dir hutt d'Ee vum Columbus entdeckt!

Gaertner
1. Juli 2018 - 22.39

@Jemp Ech bestelle meng Bréidercher och, genee wéi all déi aner Saachen um Internet. Wien sech haut nach ouni Grond an de Verkéier stierzt, deet mer net Leed.

Happy birthday PCh
1. Juli 2018 - 11.12

@ Erny: Da sidd Dir daat also matt dem Privatzuch deen all déi aaner Zich blockéiert esou dass se ausfalen oder Retard hunn. Daerf matt Iech matfueren? @Koneczny Matt hieren Dauerbaustellen, grousse Chantiere wou just 1 bis 2 Leit schaffen, nët koordinéierten Déviatiounen, einfach mol eng Pist zou machen droen P&CH definitiv zum Stau baï. Vill Stroosse sie schlecht konzipéiert (gebaut vun P&Ch) an doduerch Onfallträchteg.

Koneczny
30. Juni 2018 - 22.17

Wat ëm Gottes Wëllen huet "main" Ponts et Chaussées mat Stau ze dinn? PCh kritt vun uewen gesoot wat fir Stroosen se bauen muss. Et ass nët de PCh deen alles mecht fir dass de BerufsVerkéier an, an ronderëm d'Staat konzentréiert gëtt. Et ass och nët de PCh deen d'Stroose futti mecht. Och d'Akkzidenter ginn nët vum PCh verursaacht.

Jemp
30. Juni 2018 - 21.54

Da muss die Politik (nicht die P&C), die Autofahrer aber noch viel mehr gängeln, schröpfen und schikanieren. Aber dann wählen wir sie einfach ab. Immerhin braucht fast jeder ein Auto, wenn auch nicht unbedingt für den Weg zur Arbeitsstelle. Oder sollen wir unsere Brötchen im Internet bestellen? Ach ja, wir können ja auch jeden Tag morgens, mittags und abends, wochenlang haltbare Grünkerne essen. Man muss eben einfach umdenken und die Steinzeit wieder herbeisehnen.

Bender
30. Juni 2018 - 21.28

All Hapt-Achs soll eng Bus/Trolleybus/Tram-Spuer kréien, da wier de Stau séier riwwer. Wann den öffentlechen Transport méi séier an praktesch fiir op d'Schaff as, fueren automatesch méi Leit mat. Vu Miersch bis an de Minett si mer net vill méi grouss wéi Berlin, wou alles mam Öffi klappt, fiirwat hei net?? Jo mir hu puer Hiwwelcher méi, trozdem. Ecb fuere gär Auto, mee fiir Alldagsstrecken zu Stousszäiten, nee merci! An baut endlech mol Wunntierm an de Ballungsgebidder, da géifen der vill net um Tutes vum Land oder außerhalb wunne goen ->manner Stroossen

roger wohlfart
30. Juni 2018 - 14.39

Auch in 25 Jahren , und mag die Strassenbauverwaltung sich noch so anstrengen, ist das Stauende nicht in Sicht. Der öffentliche Verkehr muss noch weiter ausgebaut und verbessert werden und es bedarf eines grundlegenden Umdenkens in der Bevölkerung. So lange das Auto einen solchen Stellenwert hat, darf man sich in dieser Hinsicht kaum oder wenig Hoffnung machen.

Erny
30. Juni 2018 - 12.09

Ech stoung nach ni an engem Stau. Zu deenen Zäite wou Stau ass, huelen ech den Zuch, dee fiert einfach laanscht de Stau. Wann d'Parkplazen endlech méi rar a vill méi deier gemaach ginn and déi Leit déi vum Patron eng Gratis-Parkplaz zur Verfügung gestallt kréien och endlech dorop besteiert ginn, als 'geldwerter Vorteil', wéi dat am Gesetz virgesinn ass, da wär et souwisou séier eriwwer mam Stau.