Das sind die Stickoxid-Hotspots in Luxemburg

Das sind die Stickoxid-Hotspots in Luxemburg

Jetzt weiterlesen! !

Für 0,59 € können Sie diesen Artikel erwerben.

Sie sind bereits Kunde?

Zu viele Stickoxide in der Luft sind schädlich. Daran zweifelt mittlerweile niemand mehr. Sie können Atemprobleme auslösen, sind mitverantwortlich für den Smog in den Städten und beschleunigen die globale Erwärmung. In Deutschland löste die Stickoxid-Problematik in einigen Städten sogar eine heftige Debatte über das Verbot von Dieselfahrzeugen aus. Die Diskussion wurde so weit hochgeschaukelt, dass das Thema in Deutschland zum Knackpunkt im kommenden Wahlkampf werden könnte.

Auch in Luxemburg wird über Stickoxid-Belastung diskutiert. Die Werte hierzulande sind allerdings bei Weitem nicht so alarmierend wie in den Nachbarländern. Wie Umweltministerin Carole Dieschbourg („déi gréng“) erklärt, ist die Belastung je nach betroffenem Ort in den letzten Jahren nur 1 bis 18 Tage lang über die Norm gestiegen. Laut EU-Regelung dürfen die Werte maximal 35 Tage lang zu hoch sein. Alles, was darüber hinausgeht, ist gesundheitsgefährdend.

Die betroffenen Ortschaften

Trotzdem sollte man die Stickoxide nicht unterschätzen. Sie müssen im Auge behalten werden. Laut Umweltministerium gibt es einige Ortschaften, bei denen Überschreitungen der Werte zu befürchten sind. Betroffen seien laut Dieschbourg im Zentrum Luxemburg-Stadt und Walferdingen, im Süden Bascharage, Differdingen, Niederkorn, Esch/Alzette, Petingen, Tetingen und Kayl, im Osten Remich, Wasserbillig und Mertert und im Norden Diekirch und Ettelbrück.

In diesen Orten seien die Werte vor allem wegen des vielen Vekehrs besorgniserregend. Er macht immerhin 81 Prozent der Stickoxid-Belastung in der Luft aus. Der größte Anteil an der hohen Belastung komme von Autos und Lieferwagen.

Es ist deshalb nicht verwunderlich, dass Ministerin Carole Dieschbourg bei ihrem nationalen Plan zur Verbesserung der Luftqualität vor allem auf die Reduzierung des Verkehrs setzt. Während in Luxemburg noch nicht von Dieselverboten die Rede ist (die Dieselautos machen auch in Luxemburg immerhin 94 Prozent der Stickoxid-Ausstöße bei Autos und Lieferwagen aus), sollen die Menschen durch den Plan auf das Auto verzichten und auf den öffentlichen Verkehr umsteigen.

Sechs Punkte sind im nationalen Plan vorgesehen:

  • Weniger Autos auf den Straßen
  • Besserer öffentlicher Nahverkehr
  • Weniger Dieselfahrzeuge
  • Besserer Verkehrsfluss
  • Berücksichtigung der Stickoxid-Gefahr in den Bebauungsplänen
  • Mehr Information und Sensibilisierung

Luxemburg hat die Stickoxid-Problematik also im Griff. Das wird wohl auch in Zukunft so bleiben: „Wir verzeichnen einen Rückgang dieser Form von Umweltverschmutzung“, meint Dieschbourg. Trotzdem will die Regierung in nächster Zeit die gefährdeten Ortschaften noch einmal unter die Lupe nehmen, um sicherzugehen, dass alles im grünen Bereich bleibt.

Mars
2. September 2017 - 10.33

Grober Jean-Paul. Dir hut Recht ! Fir an d'Vakanz ze fueren as et näischt !! Mee ech hu GOTTSEIDANK den Hobby nët. Ech fuhren nëmmen hei am Land. Vum Minett bis op Ëlwen an zréck kennt ech locker 2x fuhren. Den Auto mat den 3 Buchstawen huet als eenzegen nämlech en Noutstroumaggreagt u Bord. (Range extender)Wann kee Jus méi do as, spréngt den AUTOMATESCH un a mécht Stroum fir wieder ze fuhren. E wirkt awer nët op d'Rieder, mee e mécht nëmme Stroum dass een nach kann ca. 150km fuhren. Et gesäit een en nët, et héiert een en nët an e muss nët un- an ausgemaat gin well daat geet alles automatesch.

mstvulux
1. September 2017 - 18.38

Nee Nee dat ass schon Stickoxyd bis 950microgramm de kubikmeter

Grober Jean-Paul
1. September 2017 - 17.40

Bonjour Mars. Si Dir schon mat den 3 Buchstawen an d'Vakanz gefuer. Hun déi 3 Buchstawen fir e Weekend ausprobéiert. Mir sin voll belueden vum Minett op Ëlwen gefuer , duerno zréck, sin leider nëmmen nach bis an d'Stad komm, fir rof an de Minett ass ët nët mei duer gang. Muss soen dat war am Wanter an der déiwer Nuecht mat Minustemperaturen. Wann den E-Auto emol dat doubelt mécht, gët ët interessant, wann dann nach innerhalb vun enger halwer Stonn Batterien gelueden sin! Hu Dir zoufälleg dem Fraunhofer Institut seng Resultater iwer d'CO2 Bilanz vun E-Autoen an normal Benziner liese kënnen? Laut dem Bericht aus den Bilanzausgläich réischt bei 80000 km beim E-Auto ereecht. Ech waarden op den idealen E-Auto, am Moment machen ech nëmmen Stroum dir d'Creos. Nach e schéine Owend.

TomTom
1. September 2017 - 16.43

@Luss Mär ass ganz kloer bewosst wou dee Stroum hier kënnt. Dat wat ech mat mengem éischten Text wollt soen, ass dass och wann elo op E-Autoen plädéiert gëtt, d'Ëmweltverschmutzung durch d'Energieëmwandlung an durch Produktioun vun Akkuen definitiv net manner gëtt. Dat schéngt net verstane ginn ze sinn. Fir ganz vill Leit ass den E-Motor proper wëll keng Schadstoffer beim Motor selwer entstinn. Déi ëntstinn trotzdem op anere Plazen.

Mars
1. September 2017 - 16.38

@Grober Jean-Paul. Bonjour. Ech sin zwar nët de Minettsdapp mee waat wëllt Dir wëssen ? Ech hu säit engem halwe Joer och en Elektro-Auto (dee mat den 3 Buchstawen) an daat as daat BESCHT waat ech je am méngem Liewen haat. Kee Kaméidi, kee Stress, keng Problemer. O.K. E war nët geschenkt, mee waat as haut nach geschenkt ??? Ech lueden en 2x d'Woch (dach!!!) NUETS op (un enger normaler Steckdous) a kann dann jeweils ca. 380km wäit fuhren.Firwaat NUETS? Mee well da Stroum am Netz as dee kee brauch an dee sënnlos verluer geet. De Stroum ka leider nët all op Veianen transportéiert gin wou (iwerflëssegen) Nuetsstroum an Daachstroum ëmgewandelt gët. Soss hun ech all Woch fir 70-90€ getankt, daat as elo Schnéi vu gëschter.

Rosch
1. September 2017 - 16.22

@Sauerei.D'Loft as nach nët verknascht genuch. Wéi aanescht wär et ze erklären, dass et Leit gin déi vill Geld ausgin fir kriibserregend an héich toxesch Otemgëfter ze kaafen mat deenen se hir Longen nach vill méi séier ruinéieren. Die lescht 3 Joer si 7 vu ménge Bekannten gestuerw duerch d'Fëmmen. 4 stin der nach op der Wartelescht an en aaneren huet Daach an Nuecht e Sauerstoffapparat unhänken. Interesséiert och keen.

Luss
1. September 2017 - 16.11

@TomTom. Géigefro: Wou kennt de Stroum hier mat deem DIR a Milliarden aaner Leit hiren Handy oplueden ??????? A mat dem Dir a Milliarden aaner Leit owes hie Télé(en) kucken ????

Luss
1. September 2017 - 16.06

Aber Hallo? Ech hun e Kolleg deen hat viru Johren en uraalen Diesel-PKW an deen as mat Frittenueleg gefuer. An d'Welt as nët ënnergaang.

luc jung
1. September 2017 - 9.44

Schaft dach endlech den Tanktourismus of ! Macht dach endlech kee Preisennerscheed mei zweschen Diesel a Bensin! Verbidd dach endlech aal Dieselautoen an der Staat! Dat wieren flott grëng Themaen, me dei Grëng soen neischt oder bal neischt. Et wellt een sech jo net Fangeren virun de Wahlen verbrennen.

Patrick Kaell
1. September 2017 - 9.16

"Ech froe mech just firwaat [opmanst an Daitschland ] den grenzwert fii steckoxiden an buroen odder anerenArbechtsplaazen 10oder20 mol sou heich daerf sin wi op der strooss." Majo, ech mengen hei verwiesselt ee Stéckoxide mat Feinstaub!

Thurmes Roland
31. August 2017 - 22.59

An wei geseit ët dann an der Gemeng Suessem aus, hei ass jo vum Schëffenrot an enger Broschür behaapt ginn dass och zu BIeles an der route d'Esch enorme Verkeier wir. Den Verkeier ass elo zënter ball 30 Joer am Gespreich, ët war och schons eng Ëmgeungsstross geplangt gin, mee hei scheint sech den Problem an der Loft opgeleist ze hun. Och wann elo dei soi-disant Streck op Micheville op aus esou ass awer nach en enormen Verkeier zu Bieles an der route d'Esch ze mellen.

Basso
31. August 2017 - 22.59

Einfach d'Stadzenteren zoumaachen fir Net-Elektroautoen a schonn ass de Problem gereegelt an d'Elektroautoe verkafen sech wéi geschnidde Brout. Zwou Mécken op ee Schlag.

KTG
31. August 2017 - 22.10

D'ITM geet duer.

Jemp
31. August 2017 - 21.20

D'Stickoxydmiessungen sinn iwerhapt net wessenschaftlech. Et gett vill ze wéineg Miesspunkten, an déi, déi et gett, stinn genau op Plazen, wou emmer Stau ass, nieft der Strooss. Wann do en ale Camion 5 Minutten dernieft steht, ginn d'Werter an d'Onermesslecht. Awer eis Politik verléisst sech op esou e Quatsch a mecht alles, fir datt elo di eigentlech schelleg Firmaen décke Goss mat Elektroautoe kenne machen. D'Emwelt spillt do iwerhapt keng Roll, si ass nemmen e Mettel zum Zweck. De Bierger, deen op Urode vun der Politik en Diesel kaaft huet ass deen, dee fir en Elektroauto bezuele muss, bis dann irgendeen erausfennt, datt Elektroautoe och schrecklech schiedlech fir d'Emwelt sinn. An da geet genau deeselwechten Zodi vu fir un, da muss wahrscheinlech jidfereen en neien Wasserstoffauto kafen. No e puer Joer geet den Zodi da mat eppes aneschtes weider. Dat Armeséilegst un der Sach ass, dat hei zu L. grad e gringe Minister och nach fläisseg den Hapthandlanger vun deene Geldsäck spillt.

TomTom
31. August 2017 - 19.43

@Minettsdapp De Prinzip vum E-Motor ass nach méi aal wéi dee vum Verbennungsmotor! Dir schreiwt, dass déi eng méi laang brauchen, wéi déi aner. Dann kënn dir mär bestëmmt hëllefen bei folgend Problemer: Wou kënnt de Stroum hier, deen zousätzlech zu der alldäglecher Ëmwandlung dobäi kënnt? Wou huelen d'Mënschen déi sëlleg Energie bei dem Wuerstum gäeren hier? D'erneierbar Quelle kréien déi Nofro net esou séier gedeckt. Ech stelle mär och d'Fro wou de ganze Lithium hier kënnt? Déi Gewannung ass natierlech och ganz propper. Et brauch ee just eng Onmass vu Waasser. Déi Resourcen sinn och extrem endlech. En E-Auto soll jo och, laut der Politik, ganz propper sinn. Mat Schaiklappen bestëmmt. De Knascht gëtt net hannen direkt ausgestouss, mä schonns eng Zäitche virdrun, z. B. an Afrika, Südamerika, bei engem Kraftwierk oder bei der Produktioun an Endlagerung vun de Brennstieff, ... Ech fannen et nach ëmmer schuet, dass d'Stroumhierstellung bei der Steckdous ophällt.

mstvulux
31. August 2017 - 19.40

Ech froe mech just firwaat [opmanst an Daitschland ] den grenzwert fii steckoxiden an buroen odder anerenArbechtsplaazen 10oder20 mol sou heich daerf sin wi op der strooss.

Mick
31. August 2017 - 19.35

An dann bauen mir nach e puer Atomkraftwierker an dann geht daat schons, well Wandrieder well jo keen hei zu Luxusbuerg a senger Noperschaft hun

Staustickoxid
31. August 2017 - 18.54

An an ronderem täglech Stauen, wéi gesäit ett do aus? Ass do schon gemooss ginn?

Nomi
31. August 2017 - 18.52

Aber Hallo, den Entreprenneur fiirt mat Heizungsmazout ? . Direkt d'Police, Douane ITM etc etc ruffen an eng Plainte machen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sauerei
31. August 2017 - 18.48

D'Loft och, Sauerei puer op vill Plaazen! Stéiert iech nett? Schued ärer Gesondheet! Interesséiert di manst.

Carlo Würth
31. August 2017 - 18.48

An zu Niederkuer Kronospan, Arcelor, an nach aner Betrieber an den Z.I. wou zousätzlech d' Nuetsrouh gesteiert get.

Grober Jean-Paul
31. August 2017 - 18.33

Den Minettsdapp (Virnum ?) soll mer emol vun sengen Erfahrungen mat sengem Elektroauto verzielen! Merci am Viraus.

olimax
31. August 2017 - 18.22

Fir vill manner Autoen hei am Land zekreien ass ganz einfach. Macht Grenzen zou fir Frontalieren , lossst Sie op den Zuch oder Buss emsteigen op der Grenz da brauch keen letzeburger en Elektroauto zekaafen a Mir sinn ganz ann de Normen

Gerard
31. August 2017 - 18.16

sou lang wei se den öffentlichen Transport net gratis machen vir Pensionären fueren ech mam Auto,well ech bezuellen net Steieren,Versecherung asw vir den Auto,an dann soll ech och nach den öffentlichen Transport bezuellen,dat kennt guer net an Fro.

Momo
31. August 2017 - 18.02

a schnell nach e puer Atomreakteren fier dass mer och fueren können .... Kappressel just

olimax
31. August 2017 - 17.44

Automobilproducenter wellen just nei Autoen verkaafen, dei AAL Dieselen vir en heede Geld ofkaafen ann an den Enerenweckelte Laenner erem mat gudem Benefice verkaafen. Dat Ganzt ass degutant a get vun de Regirungen gefoedert. Sauerei pur

Lucas
31. August 2017 - 16.56

Sou de Camion a Schwéiertransporter, sou den Autobus, vun deene geet keng Rieds. An et begéint een deeër genuch! Wann déi geluede sinn, wéi vill blosen déi dann den Dag an d'Luucht? An eng flott Sportsmaschinn, mat déckem Motor, genau wéi en A6 oder A8, wann déi an der Staat lues fuere mussen, verpeschten déi net méi (als Bensinner) wéi de kléngen Diesel? Mat wat fiert iwwerhaapt den Ëmweltminister mëttel bis grouss Strecken (op der Strooss)? Huet d'Eisebunn nach Diesel-Loken? Do mierkt een näischt, am Zuch! An e "Cargolux", voll gelueden, wéi vill CO2 an soss produzéiert deen dann, bis en seng Croisière-Héicht erreecht huet? Wéi vill Leit verléieren weltwäit hiren Job, wa muer keen "Diesel" méi kaaft gëtt?

olimax
31. August 2017 - 16.20

A wivill Stauen ginn geschaaf durchschlecht iwerducht Planung oder onnetz Chantercher am Dag

Koetz Paul
31. August 2017 - 15.28

Rodange, Petingen , Bascharage sind fast nur Pendler aus dem Grenzgebiet , es sind mehrere Tausende am Tag ! Der öffentliche Transport ist überfüllt und es sind nicht genügend Parkplätze an den Bahnhöfen vorhanden . Die Eisenbahn ist überlastet , die jetztige Länge eines Zuges kann nicht verlängert werden durch anhängen von Wagons , die Bahnsteige sind zu kurz !! Mehr Züge einsetzen pro Stunde überlastet die Bahnstruktur . Und dann noch der Tankturismus !! Alles hausgemacht , geplant und ausgeführt von den Verkehrsministern in den letzten Jahrzehnten ohne über die Folgen einer grösseren Bevölkerung zu bedenken . 20 Jahre streiten wegen einer Umgehungsstrasse , typisch Luxemburg .

Minettsdapp
31. August 2017 - 15.27

D'Zukunft läit beim Elekroauto a net bei enger aler Technologie aus dem 19. Joerhonnert. Déi eng brauche méi lang wéi déi aner fir dat ze verstoen.

Alain WAGNER
31. August 2017 - 15.03

CO2 ass wichteg fir den Ëmweltschutz, Den Stéckoxid schiedegt dem Mënsch seng Gesondheet awer direkt. Speziell hei an Lëtzebuerg wou den Diesel Undeel ganz héich ass. Diesel Autoen stoussen bei wäitem méi NOX aus wei Bensinner. Dofir sollen se so séier wéi méiglech duerch Bensin/Hybrid, an dono wann en Verdeelernetz besteet duerch Elektro oder Waasserstoff Autoen ersat ginn. A Japan an Kalifornien ass et Haut schonn méiglech an den groussen Ballungsgebidder mat Waasserstoff ze fueren.

René Charles
31. August 2017 - 14.46

Ons Hotspots waren also an de leschte Joren 1-18 Deeg iwert dem Limit, därfen laut EU Richtlinn höchstens 35 Deeg hannereneen driwer leien. Dann as den Tanktourismus also guer nët sou onhémlech bedrohlech, an och den enormen Transit-Verkéier mat uraalen Trucken aus Süden an Osten, 3,5 an 7 Tonner abegraff, an déi Dieselen vun onsen Frontalier'en, bréngen ons nach laang net em. De Bausekter gehéiert och zur Industrie: mat dénen 1 % am Diagramm sin ech nët d'accord. Ech war am Juli bei engem Kollech op Besuch bei dem dauernd Baggeren virun der Dir hin an hier gefuer sin: Verléen vun Glasfiber- Kabel. Gläichzäitech hun op sengem Terrain kleng Baggeren geschafft déi firchterlech gestonk a gedämpt hun. Op Nofro hun d'Jongen gesot: mir fueren, wéi de Bauer, mat Heizungsmasut. D'Camionetten vum Betrieb waren allen 3: ural Dieseler. Majo, dajee dann.

Grober Jean-Paul
31. August 2017 - 13.42

Das Diagramm sagt nichts aus über den Gesamtausstoß weltweit, das würde mich auch interessieren. Wie sieht übrigens die CO2 Bilanz aus (Klimaveränderungen), es scheint niemanden mehr zu kümmern? Wie sieht es mit der Nachrüstung von Dieselfahrzeugen aus, nichts rührt sich, weder seitens der Industrie noch seitens der Politik, oder habe ich etwas verpasst?

Rosch
31. August 2017 - 13.37

Wasserbillig, Mertert, Remich ???? Das sind doch die Orte mit dem hochgelobten Tanktourismus der uns doch (angeblech) so viiiiieeeeel Geld einbringt wovon die Luxemburger ohne sich zu bücken leben können wie die Maden im Speck. Von den CO2-Zertifikaten die für viel Geld gekauft werden müssen, die die Schadstoffe aber keineswegs verringern, redet keiner. Geld ist nicht alles ! Man muss auch Gold, Diamanten, Immobilien und Aktien haben.