/ Findel: Rückschlag bei der Einigung
Pierre Jäger, Chef der DAC („Direction de l’aviation civile“), hat der Findel-Einigung vom Donnerstag womöglich einen Strich durch die Rechnung gemacht. Seit einem Jahr wird gestritten, wer Betreiber des Flughafens werden soll – die Flughafenverwaltung ANA oder die Firma LuxAirport. Am Donnerstag einigten sich Infrastrukturminister François Bausch und die Personalvertretungen der ANA auf einen Kompromiss: LuxAirport übernimmt einen Teil der Kompetenzen und die ANA wird verantwortlich für die Sicherheitsbereiche auf der Landebahn.
Nun hat Jäger in einem Interview mit Radio 100,7 allerdings erklärt: „Der Ansatz, dass es zwei Betreiber geben könnte oder ein Teil der Verantwortung abgegeben wird, ist in den EU-Texten nicht vorgesehen.“ Zwar sei es möglich, dass ein Bereich von einem anderen als dem Betreiber abgewickelt wird, es müsse allerdings einen Verantwortlichen geben.
Schlechte Nachricht für den Findel
Wie die Personalvertretungen der ANA schon mehrmals unterstrichen hatten, sei dies ein Weg, auf den sie sich nicht begeben würden. Sie fürchten eine Privatisierung und eine Verschlechterung der Sicherheitszustände am Flughafen, falls sie LuxAirport „zuarbeiten“ müssten. „In den Sicherheitsbereichen darf LuxAirport nicht das letzte Wort haben“, so ein Personalvertreter dem Tageblatt gegenüber. Die Gewerkschaften OGBL und CGFP, die den Vertretungen beistehen, hatten schon mehrmals mit Streik gedroht, falls keine Einigung gefunden wird. Die Personalvertretungen hatten auch ganz klar gesagt, dass, falls die Aufteilung der Kompetenzen nicht möglich sei, nur die ANA Betreiber sein dürfe.
Damit sieht es trotz der Einigung am Donnerstag schlecht für den Flughafen aus. Am nächsten Mittwoch fällt eine Sitzung beim Schlichter an. Sollten beide Seiten auf ihren momentanen Positionen beharren, wird eine Einigung wohl unmöglich sein.
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War jo kloer, lo kann sech de Bausch hannert der DAC verstoppen. Dass et keng 2 Aerodrome Operator op engem Flughafen kënnen ginn, steed sou just net am Gesetz.
DAC déi „onofhängeg“ ass wëll lo dat duerchboxen waat de Minister viir hat.
Villäicht eng domm Fro, ma wei maachen se et dann an deenen aneren EU-Länner? Vu dass Texter jo och fir déi gëllen, kenne mir dach wei sou oft, einfach bei engem anere Land ofknäipen, vu dass mir ze domm sinn op e Konsens ze kommen.
Dat ass vun Flughafen zu Flughafen verschidden. Op denen engen ass de Staat einfach den Aerodrome Operator, op aneren eng Gesellschaft wéi Bréissel. Hei zu Lëtzebuerg soll dem Staat (ANA) dat awer lo weg geholl ginn an et un Luxairport ginn. De Problem ass awer dass Luxairport dat guer net kann, well se nët déi néideg Kompetenzen an Leit hunn fir et ze machen. Dofir sollen déi Leit vun der ANA dat dann awer weider machen, wéi se et haut och nach ëmmer machen, dann kann Luxairport Aerodrome Oprator spillen an och décidéieren wéi déi Lait vun der ANA hier Arbecht sollen machen… Also einfach gesot, onméiglech
Waat ass dat eng Aarmseïlegkeet!Do hätt munchereen vun déen Kontrahenten een fatzegen Fouss an … ….. verdingt!Maat esou weider,där krit den Airport schon kleng!
Machen mir ons dach naischt vir: Lëtzebuerg ASS e kléngen (internationalen) Flughafen, deen séch, wi de Mouk aus der Fabel vum Lafontaire, zum Ochs wëll opblozen. Wi et ausgeet, wëssen mer jo alleguer.
Kaum boomt es endlich auf dem Findel, schon kommen die Geier und streiten um die Beute. Und wenn die Beute dann zerfetzt ist, dann machen alle wieder lange Gesichter und rufen um Hilfe, denn sie wollen nicht hungern. Die sollten allesamt mal in die Privatwirtschaft arbeiten gehen, die potentiellen Streiker und auch die Entscheider, damit sie endlich wissen, wie es in der wirklichen Welt aussieht und was echte Probleme sind.
Das ist richtig es boomt, und der Geier heißt Luxairport, eine Privatfirma welche jetzt das große Geld machen will. Strukturen denen heute Luxairport gehören wurden von den Steuergeldern bezahlt.
Och wann d’Tageblatt elo äus deem Interview e Réckschlag mécht, heescht daat nach net datt et e Réckschlag ass! Elo waarde mer mol bis e Mettwoch.
De Bausch geséit sech schons an engem Verwaltungsrood a kann seng Täschen voll machen,nemmen alles Privatiséieren, wei bei der Post, virun de Wôn laofen, wéi Domm sin mär Lëtzebueger,hun schons iwerall Ausländer op wichtigen Posten, dein sech freien.
Iwwerall wou een vum MDDI am Verwaltungsrot setzt geet et dem Personal schlecht. Ass memmenhaft ze hoffen dass dei Greng an hier heich Beamten no de Wahlen passé sin a bis dohin net alles an den Dreck fueren.
Déi meescht Leit, déi um Findel schaffen, wëllen einfach nëmmen hier Aarbecht maachen an sin frou wann et uerdentlech leeft. Natierlech ass d’Secherheet ierwecht Gebot, mee daat kann jo awer net heeschen, dass wann en Aaneren, wéi déi Leit déi sech hei DÉCK opspillen, déi lescht Ënnerschrëft huet, d’Fliigeren lénks an riets eroof faalen.
D’Politik hëlleft natierlech och net wann idiotesch ‚questions parlementaires‘ gestallt gin, ob Fliigeren iwwert dem Land Kerosin oofloossen (Spoiler: natierlech net).
D’Fliigerei ass nach ëmmer eng schwarz Konscht fir vill Mënschen. Den System Aviatioun an all Mënsch, deen an däer Industrie schafft gin sech eng geckeg Méi, fir dass et secher ass an nach méi secher gët. Ween eppes Aaneschtes behaapt huet eng aaner Agenda an gehéiert wahrscheinlech net wierklech zu däer Communautéit.
Das Spiel den Findet zu privatisieren läuft seit 20 Jahren und hat unter Minister Grethen begonnen.
Damals waren Politiker wie Helminger und Bausch für einen City Airport, sprich keine Cargolux, keinen
Ausbau. Jetzt hat Bausch laut Feierkroop die Landegebühren abgeschafft und mehr Airlines kommen
und Luxairport kassiert das Geld für Abfertigung der Passagiere und Flugzeugen und dem Staat
entfallen die Landegebühren. Die Abfertigung der Passagiere hat aber nichts mit der Überwachung der
Flugbewegungen zu tun .
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Landegebühren wurden auch abgeschafft wegen den Flügen in der Nacht. Alles was in der Nacht landet zählt jetzt in der Statistik nicht mehr zu den Nachtflügen. Nur noch was zwischen 0.00 und 06.00 startet!
Somit gibt es laut Statistik bun viel weniger Nachtflüge, was mit der Realität aber nichts zu tun hat. Es gibt jetzt sovielen Nachtflüge wie noch nie!
Lëtzebuerg ass ze kleng fir esou ee Flughafen. Wann deemols den Trilux Flughafen mat Däitschland zesumme gebaut gi wir, hätt een op däitschen Know How kënnen zrëckgraifen an eng gewëss kritesch Masse erreechen. Amplaatz gëtt et elo fënnef Flughäfen an der Groussregioun, ier Zweebrécken zougemat gouf, gouf et der zerguer sechs, dat ass dach einfach Lächerlech. Deen eenzege Flughafen deen elo grouss genuch ass an eng masse critique huet ass dee vu Charleroi, awer och nëmmen, wann De Findel, Saarbrécken, Hahn a Metz zouman. Dat ass de Wee deen ökologesch an ökonomesch Sënn mecht. Alles aneschters ass klenggeeschtegen, klengkaréierten Lokalpatriotismus deen op Käschte vum Steierzueler ausgedroë gëtt. Wéi schon hei geschriwwe gouf, wéi an der Fabel vum Lafontaine wou d’Mouk sech zum Ochs opblose wollt. Wann Leit mengen dee Flughafe wir néideg, sollen se en och ganz bedalen. Ouni datt ee Sous vum Steierzueler dora fléisst. Bei Kierch a Staat ass et jo elo och esou. Ween notzt soll alles bezuelen an och fir Emweltschied opkommen. Datt do Staatsbeamten bei Ana an esou bezuelt ginn ass net an der Reih.
Wann all Gare sech miesst selwer droen dann géing Dir daat bestemmt och nett witzeg fannen!
Kuckt emool wievill Leid um Findel schaffen an Steiren bezuelen an dann nach alles waat drunn hängt!
Ann genéi dourch esou eng Astellung kommen se zou Bruxelles ob déi saublöd Idee all Fluchhafen muss sech selwer droen och wann daat fir een klengt Land wéi Letzteburg guer nett ersterbenswert ass!
An döi Suppi Idie alles ob Charleroi also bref nach méi nees ob d’Strossen!!!!!!!!!!!!!
@ De Wieler Dir hud vun Aviatioun keng Ahnung! Een Fluchhafen ass ab 1.5 mio paxe tragbar. Den Findel ass an bleiwt den wichtegsten Airport vun der Groussregion nemmen Hahn, Metz an Saarbrecken brauch keen Mensch!
@De Wieler, dir sidd rem e Beweis dass een vill schreiwen bzw. soen kann obwuel een iwerhaapt keng Ahnung huet.
5% vum PIB mëcht de Flughafen aus, souvill zu brauch keen Mënsch…
Seid Luxairport in den Händen vom belgischen Direktor im Einklang mit dem grünen Minister liegt zählt nur noch das Geld! Ich wünsche mir auf keinen Fall, dass Luxairport das alleinige Sagen bekommt. Sie können zwar heute mit Ryanair fliegen, doch bevor sie in die Billig Klitsche einsteigen bezahlen sie für ihren Kaffee, Milch kostet extra, ein Vermögen in der Abflughalle! Die Airport Shops haben Preise wie sie auch in Geschäften finden und müssen an Luxairport Mieten zahlen wie in der Grand-rue! Das Parking ist teurer wie das Flugticket usw! Diesen grünen Minister kann ich nicht verstehen, denn es wird alles gemacht damit dort bald 5 Millionen abfliegen und konsumieren! Dann aber immer von Nachhaltigkeit predigen! Auch wenn so mancher mit Neid auf die Staatsbeamten Gehälter schaut so sollte man nicht vergessen, dass immer mehr prekäre Arbeitsplätze auf Findel entstanden und entstehen! Mich stört es extrem mich von dritt Personen untersuchen zu lassen was früher einer Polizei oder Zoll erlaubt war! Ich finde es genau so pervers, dass Ministerien von privaten Wachleuten bewacht werden und wenn dann etwas passiert kann keiner es verstehen!
Luxemburg ist einfach zu klein für einen eigenen Flughafen.
Oh Thomas sie haben auch von Fliegerei null Ahnung ohne Flughafen kann Luxemburg einpacken…aber genau sie Herr Thomas wollen Wohlstand und hohe Gehälter ohne Airport ist Luxemburg ein Drittweltstaat und mit 3.5 mio paxe die jährlich abfliegen ist dies der Beweis dass ein Airport wichtig ist